|
Kwestionariusz ewaluacji programu nauczania w cyklu trzyletnim
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 11531 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
KWESTIONARIUSZ EWALUACJI PROGRAMU NAUCZANIA PO TRZYLETNIM CYKLU KSZTAŁCENIA
METRYCZKA
Imię i nazwisko nauczyciela: ________________ Rok szkolny: ___________________ Nazwa programu nauczania: ________________ Etap edukacyjny: ___________________ Numer dopuszczenia programu: ________________
I. OCZEKIWANIA, POTRZEBY I MOŻLIWOŚCI UCZNIÓW
1. Czy program dostosowany jest dostosowany do możliwości wiekowych uczniów w zakresie:
a) doboru materiału nauczania TAK __NIE__ b) procedur kształcenia właściwych dla danego etapu kształcenia TAK __NIE__ c) standardów wymagań egzaminacyjnych i metod ich pomiaru TAK__NIE__ d) celów kształcenia dla określonego etapu edukacyjnego TAK __NIE__ Jeśli NIE to dlaczego? _______________________________________________________________ 2. Czy program nauczania jest adekwatny do warunków bazowych, środowiskowych, w których funkcjonuje szkoła ? TAK __NIE __ Jeśli NIE to dlaczego? ___________________________________________________3. Czy program pozwala na osiąganie celów kształcenia z uwzględnieniem indywidualnych możliwości każdego ucznia? TAK__NIE__ Jeśli NIE to dlaczego? _______________________________________________________________
3. Czy realizacja treści programowych pozwala na kształcenie postaw uczniów? TAK__NIE__ Jeśli NIE to dlaczego? _____________________________________________________________________ II. ZGODNOŚĆ PROGRAMU NAUCZANIA Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ
1. Czy realizacja programu pozwala na kształcenie umiejętności ponadprzedmiotowych uczniów:
a) uczenia się TAK __NIE__ b) komunikowania się TAK __NIE__ c) pracy w zespole TAK __NIE__ d) kreatywnego rozwiązywania problemów TAK __NIE__ e) stosowania wiedzy w praktyce TAK __NIE__ f) rozwijania zdolności i zainteresowań TAK __NIE__ g) poszukiwania, porządkowania i przetwarzania informacji z różnych źródeł TAK __NIE__ h) negocjacyjnego rozwiązywania problemów i konfliktów TAK __NIE__
2. Czy program pozwala realizować zadania szkoły zapisane w Podstawie Programowej? TAK __NIE__ Jeśli NIE to dlaczego? _______________________________________________________________ III. KONSTRUKCJA PROGRAMU NAUCZANIA 1. Czy dobór materiału nauczania w programie jest zgodny z treściami kształcenia opisanymi w Podstawie Programowej? TAK __NIE__
Jeśli NIE to dlaczego? _______________________________________________________________ 2. Czy dobór materiału nauczania pozwala osiągać cele kształcenia w zakresie? :
a) wiadomości przedmiotowych TAK __NIE__ b) umiejętności przedmiotowych TAK __NIE__
Jeśli NIE to dlaczego? _______________________________________________________________ 3. Czy program nauczania pozwala nauczycielowi na jego indywidualną interpretację? TAK __NIE__ Jeśli NIE to dlaczego? _______________________________________________________________ 4. Czy program nauczania pozwala na scalanie treści kształcenia w zakresie:
a) kształcenia zintegrowanego TAK __NIE__ b) kształcenia blokowego TAK __NIE__ c) realizacji ścieżek międzyprzedmiotowych TAK __NIE__
Jeśli NIE to dlaczego? _______________________________________________________________
IV. PROGRAM NAUCZANIA A PROGRAM SZKOŁY
1. Czy program nauczania wpisuje się w program działania szkoły (misja, wizja szkoły, program wychowawczy, plan rozwoju szkoły) ? TAK __NIE__ Jeśli NIE to dlaczego? ______________________________________________________________ V. OBUDOWA PROGRAMU NAUCZANIA
1. Czy obudowa programu nauczania pozwala na jego sprawną realizację dla: a) ucznia TAK __NIE__ b) nauczyciela TAK __NIE__ Jeśli NIE to dlaczego? _______________________________________________________________ 2. Czy obudowa programu wspomaga pracę nauczyciela w zakresie:
a) indywidualizacji procesu kształcenia TAK __NIE__ b) stosowania różnorodnych strategii nauczania TAK __NIE__ c) wielopoziomowości w procesie kształcenia TAK __NIE__ Jeśli NIE to dlaczego? ___________________________________________________ 3. Czy obudowa programu wspiera kreatywność nauczyciela? TAK __NIE__ Jeśli NIE to dlaczego? ___________________________________________________ 4. Czy program nauczania wskazuje system oceniania pozwalający badać wszystkie obszary działań ucznia? TAK __NIE__ Jeśli NIE to dlaczego? ___________________________________________________ VI. INNE UWAGI NAUCZYCIELA O REALIZACJI PROGRAMU: opracowała Izabela Breguła -doradca metodyczny CEM Strzelce Opolskie |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|